Online vindbaar worden is vandaag de dag voor bedrijven ontzettend belangrijk. Dit komt voornamelijk doordat veel bedrijven online een webshop erachter hebben. Met een webshop moet natuurlijk wel verkeer gegenereerd worden op je website en als dat niet gebeurt betekent dat er weinig bezoekers komen die geen klanten kunnen worden. Uiteindelijk is dat het doel van een goede online vindbaarheid dat je mensen naar je website toe trekt. Het begint echter allemaal bij het maken van een goede website, als je een website hebt die niet goed is dan zullen mensen snel weer van je website af zijn. Als je online vindbaarheid dan nog zo goed is dan heb je er niets aan als er mensen op je website komen en er vervolgens net zo snel weer af zijn. Het begint dus met het optimaliseren van je website. Hierbij moet je denken aan onder andere de informatie die terug te vinden is op de website en ervoor zorgen dat de teksten duidelijk zijn en geen spelfouten bevatten. Vervolgens moet het design er ook een beetje aantrekkelijk uit zien om ervoor te zorgen dat het er wat betrouwbaarder uit ziet. Als je een design hebt dat er helemaal niet uit ziet dan zullen de mensen ook niet zo heel snel iets kopen. Als je website dan eenmaal op orde is dan kun je gaan denken aan kwalitatieve zoekmachine optimalisatie. Op deze manier kom je dan hoger in Google en kun je ervoor zorgen dat als mensen op specifieke woorden zoeken dat jij bovenaan komt te staan met je website. Uit onderzoek is gebleken dat de meeste mensen alleen naar de eerste 3 resultaten gaan. Als je dus in de top 3 staat in Google op een bepaald zoekwoord dan is de kans een stuk groter dat ze bij jouw website wat kopen en niet bij een andere. |