bedrijfsprocessen automatiseren U gebruikt dus sociale media om uw bar of restaurant te ontwikkelen. Het is je duidelijk dat dit geen eenvoudig hulpmiddel is dat een hoogwaardige aanpak vereist, je hebt op dit punt al “de hond opgegeten”. U begrijpt dat, op zeldzame uitzonderingen na, uw gemeenschappen in staat zijn om een gestage en merkbare stroom nieuwe bezoekers naar de bar te genereren – in feite werkt u eraan om terug te keren en de frequentie van bezoeken van het bestaande publiek te verhogen. De resultaten zijn niet zo tastbaar, dus u wilt weten of uw activiteiten effectief zijn en wat de bijbehorende kosten zijn. Hoe je dat doet? Hoe te navigeren en welke tussentijdse doelen je moet kiezen om het met succes te doen. In deze review presenteren we de belangrijkste indicatoren op basis waarvan werk in sociale netwerken moet worden gebouwd. Onthoud allereerst dat het aantal abonnees (deelnemers), het aantal vind-ik-leuks, reacties, discussies – zelfs als ze allemaal groeien – niet betekent dat je alles goed doet. En zelfs als het bureau of uw art director u zal overtuigen om u specifiek op hen te concentreren, moet u weten dat dit slechts “zeepbellen” zijn. Ten tweede is het belangrijk dat u begrijpt welke indicatoren de sleutel zijn en welke tussenliggend. Alles is heel eenvoudig: Sleutelindicatoren, diezelfde KPI’s – ze werken met indicatoren van winstgevendheid en winst – ze spreken uw doelen aan. Voor jou zullen ze de vraag beantwoorden – moet ik sociaal gebruiken? netwerken? Intermediair (leidend), ze doen een beroep op uw taken (vergroten van het publiek van de gemeenschap – toenemende loyaliteit aan de instelling; toenemende dekking – toenemende populariteit; het niveau van betrokkenheid – de kwaliteit van de communicatie). Ze beantwoorden de vraag: doe ik alles goed? Dus, moet ik sociaal gebruiken. netwerken? (CAC – Customer Acquisition Cost) – de kosten om een bezoeker naar de bar te lokken. Dit is de beste KPI voor jou. Het laat u zien hoeveel elke bezoeker die via sociale netwerken wordt aangetrokken, u kost. In vergelijking met andere tools kun je inschatten – hoeveel investering is acceptabel voor dit kanaal (sociale netwerken) – of de kosten ervoor “terugslaan”. Misschien moet u het aantal advertenties beperken (betaald bereik en tekstadvertenties); het kan kosten om het volume van gepubliceerd materiaal te verminderen en daarmee de kosten van een tekstschrijver en ontwerper te verlagen; misschien is het de moeite waard om van kunstenaar te veranderen. Hoe deze parameter dan te meten?
Hoe de kosten van een barbezoeker verbeteren (verlagen)?
Spoiler alert: we hebben in de praktijk een geval gehad waarin een gratis chowder werd aangeboden aan leden van de bargemeenschap bij hun eerste bezoek. Gebruikers schitterden van dankbaarheid, maar van de 134 bonussen die in privéberichten werden uitgegeven, kwamen er maar 5 voor hen. Dat klopt, want ze gaan niet naar de bar voor stoofpot, maar voor drankjes en gezelligheid. Als het je lukt om bezoekers te coderen en je ze dienovereenkomstig opneemt in het kassa-programma, en vervolgens gegevens over hun bestellingen verzamelt via het loyaliteitsprogramma, dan heb je een aantal statistieken nodig: CLV (customer lifetime value) – de totale waarde van een bezoeker aan de bar. Een heel duidelijke indicator is de totale winst die een bezoeker maakt vanaf het moment dat hij voor het eerst op de drempel van uw etablissement stapt. U kunt het gemiddelde berekenen voor het gehele bezoekersvolume en de aangetrokken personen van social media evalueren. netwerken in vergelijking daarmee. U zult het zeker begrijpen – zijn dit de mensen die u in uw etablissement wilt zien – heb ik deze bezoekers nodig? Hoe wordt het dan berekend? Laten we de inkomsten van bezoekers van sociale media samenvatten. netwerken voor altijd We gemiddelde – deel het inkomen door het aantal van deze zelfde bezoekers Van het inkomen per bezoeker trekken we de kosten om een bezoeker aan te trekken. Als je in het rood staat, heb je dergelijke bezoekers niet nodig en moet je je misschien concentreren op andere attractie-instrumenten. Onthoud: hoe langer de periode, hoe beter de gegevens die u zult hebben. En wat als je meteen moet begrijpen of die mensen aangetrokken worden door social media. netwerken – doet de aannemer alles goed? Hiervoor nog een statistiek. AOV (gemiddelde bestelwaarde) – gemiddelde cheque. Hoeveel geld de gasten van uw bar gemiddeld per bezoek achterlaten. Neem de gemiddelde cheque voor degenen die via social media zijn binnengebracht. netwerk en vergelijk het met de gemiddelde cheque voor uw instelling. Als social. netwerken voor deze indicator bleken lager te zijn, dan is dit een signaal om het werk van je artiesten aan te passen. Met de indicator kun je snel meten in de periode zelfs tot 1 specifieke dag. Tegenwoordig hebben mensen van de sociale diensten contact opgenomen. netwerken – kijk ’s avonds hoeveel elk van hen gemiddeld overblijft. Noteer of actie. Een belangrijk punt: veel eigenaren beoordelen bezoekers op de winstgevendheid van het eerste bezoek. Dat wil zeggen, ze kijken naar de effectiviteit van de gemiddelde winst van het eerste bezoek. Als gasten voor de eerste keer gemiddeld minder uitgeven dan ze besteden aan het aantrekken van hen, laten ze zowel deze als de bijbehorende tools in de steek. Het is niet correct. Deze beslissing kan alleen worden genomen op basis van LTV. Kijk naar de totale (cumulatieve) waarde van elke nieuwe bezoeker en trek geen verkeerde conclusies! Als het nog niet mogelijk is om sleutelindicatoren te evalueren – er is onvoldoende stroom of helemaal niet, of het is niet mogelijk om degenen die afkomstig zijn van sociale netwerken te segmenteren, maar u wilt alles goed doen en hetzelfde resultaat krijgen, kijk dan naar deze statistieken: Doe ik alles goed? Effectiviteit van de dekking – het is belangrijk dat u wordt gehoord. De statistiek is beschikbaar in de Facebook-statistieken van uw community. Optimaal zou het minstens 2 keer zo groot moeten zijn als uw gemeenschap. Als er 1000 abonnees zijn, dan is het goed dat de dekking minimaal 2000 is. Conversie – hoeveel van degenen die uw pagina’s bezoeken, u volgen. Het vertelt hoe interessant de inhoud van uw gemeenschap en gepubliceerde materialen zijn, hoe relevant ze zijn voor de verwachtingen en waarden van het publiek. Hoe te berekenen? Neem het aantal mensen dat lid is geworden (niet de grootte van uw community, maar specifiek degenen die zich hebben aangemeld voor de periode minus degenen die zich hebben afgemeld). Deel door het aantal bezoekers voor de betreffende periode en reken dit gemakshalve om in procenten. Optimaal zou dit cijfer minimaal 10% moeten zijn. Effectiviteit van betrokkenheid. Deze indicator is waarschijnlijk de meest geschikte van de tussenliggende indicatoren. Dit is een maatstaf voor de mate van reactie op uw berichten. De effectiviteit van engagement spreekt oprecht over de kwaliteit van de communicatie die wordt opgebouwd. De indicator maakt het mogelijk beslissingen te nemen over welke materialen vaker gepubliceerd moeten worden, welke minder vaak gepubliceerd moeten worden en welke materialen weggegooid moeten worden; of het nodig is om nieuwe koppen of materiaalregels te ontwikkelen. Wat is er nodig om te meten?
Bereken idealiter de parameter dagelijks, geaggregeerd en gemiddeld per maand en houd er voor elke post rekening mee. Facebook geeft je gegevens kant-en-klaar. We hebben 3 tussenliggende statistieken opgesomd: bereikefficiëntie, conversieratio en betrokkenheidsefficiëntie. Het is belangrijk om te begrijpen dat ze met elkaar samenhangen en dat de stappen om ze te verhogen vergelijkbaar zijn. Hoe deze parameters verhogen?
Net als elke andere marketingtool heeft SMM analyses nodig. Om niet blindelings of willekeurig te handelen, is het belangrijk om specifieke indicatoren te schetsen en te volgen. Dit geeft u de juiste begeleiding en bewijsbasis voor het nemen van beslissingen en het kiezen van tools.
https://www.webdeveloper.today/2020/12/tekstverwerking-python-text-processing.html |
https://webdevelopmentapp.com/nl/online-workspace.html |