I Web Plaza
Image default
Vervoer en transport

Internationaal koel- en vriestransport

Het opslaan van gekoelde of bevroren etenswaar vraagt om expertise en vakmanschap. Neem nu het invriezen van vlees. Allereerst is een professioneel vrieshuis nodig waar de temperatuur per ruimte exact afgesteld kan worden. Frigo Group Logistics beschikt over zo’n opslagplek in Nieuw-Vennep. Om überhaupt vlees te mogen ontvangen zijn vergunningen nodig. Alles over erkenning, registratie en vergunning per bedrijfstype vindt u op de website van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. De NVWA valt onder het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Frigo beschikt over de vergunningen K en B. Om de kwaliteit van het ingevroren vlees te garanderen, hanteert Frigo strikte hygiëneregels. Het verse vlees wordt in vriestunnels bewaard waar de temperatuur binnen 24 uur tot -24 graden Celsius daalt. Dit proces wordt shockfreezing genoemd. 

Ook vis en visproducten bewaart Frigo Group in de vriestunnels van het koelhuis in Nieuw-Vennep. Maatjesharing komt bij Frigo op dagelijkse basis binnen in kooien met emmers. Zodra de kooien arriveren, worden ze voorzien van labels met daarop de belangrijkste productkenmerken. Is de temperatuur van -24 graden bereikt, dan gaan de kooien richting een bewaar-cel. Daar wordt de temperatuur constant gehouden. Dit is essentieel gezien het hoge zoutgehalte van de haring.

Bij een stukje vlees of vis horen natuurlijk heerlijke aardappels / aardappelproducten en groenten. Ook die worden door Frigo Group van A naar B vervoerd en – zo nodig – tussentijds opgeslagen. Laten we vers fruit, brood- en banket niet vergeten. De laatste jaren heeft de consumptie van kant-en-klaarmaaltijden een hoge vlucht genomen. U raadt het al: ook die transporteert Frigo van de fabrikant naar de winkel.

De gekoeld transporten opslag planningen worden gemaakt op kantoor bij Frigo Group Logistics in Geldermalsen. Algemeen directeur Margreet van Elderen stuurt een team van vier planners aan. Strak plannen is bij Frigo Group echt noodzakelijk, want er wordt niet alleen binnen Nederland gereden. De chauffeurs gaan regelmatig naar landen als Spanje, Frankrijk, Duitsland, Portugal, België en Luxemburg.

https://www.frigogroup.com/nl/