I Web Plaza
Image default
Marketing

Waarom heb je SEO nodig

Veel merken en bedrijven weten (of denken te weten) dat ze SEO nodig hebben voor hun digitale eigendommen, en de voordelen die ze zullen halen uit dat SEO-werk dat namens hen wordt uitgevoerd. SEO zal zeker de algemene vindbaarheid en zichtbaarheid van een website verbeteren, maar welke andere echte waarde biedt het? Waarom is SEO zo belangrijk? Het doel van elke ervaren SEO is om een ​​sterke basis te leggen voor een mooie website met een schone, effectieve gebruikerservaring die gemakkelijk vindbaar is in de zoekresultaten dankzij het vertrouwen en de geloofwaardigheid van het merk en zijn digitale eigenschappen. Maar het vestigen van die autoriteit zal meer doen voor een merk dan de meeste, zo niet alle, andere digitale optimalisaties. Het probleem is dat het onmogelijk is om van de ene op de andere dag vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen – net als in het echte leven. Autoriteit wordt in de loop van de tijd verdiend en opgebouwd.

Meer betrokkenheid

Iedereen wil betere organische rankings en maximale zichtbaarheid. Weinigen realiseren zich dat een optimale gebruikerservaring een belangrijk onderdeel is om daar te komen. Google heeft geleerd hoe een gunstige of ongunstige gebruikerservaring moet worden geïnterpreteerd, en een positieve gebruikerservaring is een cruciaal element geworden voor het succes van een website. Een duidelijk voorbeeld van het bouwen van een sterke gebruikerservaring is hoe Google steeds meer een antwoordmotor is geworden die de gewilde gegevens rechtstreeks op de SERP’s (zoekmachineresultatenpagina’s) voor gebruikers aanbiedt. Hoger in Google komen betekent meer leads en betrokkenheid genereren. 

Verkeer en conversies

Met de opkomst en groeiende dominantie van mobiel verkeer, is lokaal zoeken een fundamenteel onderdeel geworden van het succes van kleine en middelgrote bedrijven. Lokale SEO is gericht op het optimaliseren van jouq digitale eigendommen voor een specifieke omgeving, zodat mensen je snel en gemakkelijk kunnen vinden, waardoor ze een stap dichter bij een transactie komen. Lokale optimalisaties zijn gericht op specifieke dorpen, steden, regio’s en zelfs staten, om een ​​levensvatbaar medium te creëren voor de boodschap van een merk op lokaal niveau. SEO-professionals doen dit door de website van het merk en de inhoud ervan te optimaliseren, inclusief lokale citaten en backlinks, evenals lokale vermeldingen die relevant zijn voor de locatie en bedrijfssector waartoe een merk behoort. Om de betrokkenheid op lokaal niveau te bevorderen, moeten SEO-professionals om te beginnen het Knowledge Graph-paneel, de Google Mijn Bedrijf-vermelding en de sociale-mediaprofielen van een merk optimaliseren.